Počet potenciálnych záujemcov o jednu z dvoch čerstvých noviniek z dielne americkej automobilky opäť porástol. Po novom sa k spoločnostiam ako PepsiCo, UPS a k výrobcovi piva Budweiser pridáva ďalší prepravný gigant, ktorý prejavil záujem o elektrický ťahač návesov s názvom Semi.
Web Electrek píše, že ide o spoločnosť FedEx, avšak aj to, že si od Tesly objednala rovno 20 kúskov. Investícia ju tak dokopy vyjde niečo okolo troch miliónov amerických dolárov. Za depozit zaplatila zhruba 400-tisíc.
„Naša investícia do týchto kamiónov reprezentuje časť nášho záväzku zlepšovať bezpečnosť na cestách, zatiaľ čo redukujeme environmentálny dopad,“ uviedol na margo novinky šéf čerstvého klienta automobilky, Mike Ducker.
Keď to však porovnáme s investíciou konkurenta z logistickej brandže, kuriérskou spoločnosťou UPS, rozdiel v množstve predbežne objednaných futuristických kamiónov predstavuje až 105 kusov.
Tesla ponúka na výber z dvoch mierne odlišných modelov. Jeden je lacnejší, a teda aj slabšie vybavený, čo zákazníci pocítia predovšetkým na citeľne kratšom dojazde na jedno nabitie akumulátora. Drahší model zvláda pri krotkej nohe prejsť až 800 kilometrov, no stojí asi o 30-tisíc dolárov viac ako ten, ktorý prejde necelých 500.
FedEx order 20 Tesla Semi electric trucks to use in its freight fleet https://t.co/H5bPMBhITl pic.twitter.com/Op0BchoYQM
— Electrek.Co (@ElectrekCo) March 26, 2018