Rok 2017 ukázal, že užívatelia investujú najviac prostriedkov do hier pre smartfóny, a to na úkor hier pre konzoly alebo počítače. Tento trend sa prejavil už v roku 2015, no v minulom roku sa priepasť medzi platformami ešte zväčšila.
Vyplýva to zo správy analytikov serveru App Annie, ktorí pomery na trhu s hrami skúmali v spolupráci s renomovanou agentúrou IDC. Videohry sú typické hlavne pre ázijské regióny, čo nakoniec vyplynulo aj zo správy.
Hráči pochádzajúci z ázijských a tichomorských regiónov sa na celkových celosvetových výdavkoch do hier pre smartfóny podieľali až 60-timi percentami. Štatistika nezohľadňuje výdavky vyplývajúce zo zobrazovanej reklamy, ktorú nájdeme v mnohých mobilných hrách.
Zohľadnené sú priame platby za hry v obchodoch s aplikáciami a takzvané mikro transakcie, ktoré sa nachádzajú priamo v hrách. Analytici čísla porovnávali s fyzickými a digitálnymi platbami za hry, ktoré sú určené pre konzoly a počítače.
Užívatelia do hier pre smartfóny investovali 2,3-násobne viac peňazí ako do hier pre počítače a Mac zariadenia. V prípade konzol je rozdiel ešte väčší. Výdavky hráčov sú 3,6-násobne vyššie v prospech mobilných hier.
Mobilné hry, resp. hry pre smartfóny sa javia ako zlatá baňa. 80 percent zo všetkých platieb v oboch obchodoch s aplikáciami (Google Play, iOS App Store) smerovalo práve do hier.
Čo sa však týka počtu stiahnutí, aplikácie prevyšujú. Z celkového počtu stiahnutí za minulý rok patrí hrám 35-percentný podiel. Do hier pre platformu Android bolo investovaných o niečo viac prostriedkov ako do titulov pre iOS.
Na druhú stranu, hráči strávili hraním iOS hier asi dvojnásobne dlhší čas ako v prípade Android konkurencie. O mobilnej hernej dominantnosti ázijských regiónov tiež vypovedá zoznam najobľúbenejších hier.
Najobľúbenejšie hry pre smartfóny pochádzajú z Japonska, Číny a Južnej Kórey. Výnimkou je iba Candy Crush Saga z Ameriky a titul Clash Royale z Fínska. Čo sa týka spomínaných ázijských hier, uvedieme napríklad titul Honour of Kings, Lineage 2: Revolution alebo Monster Strike.
Hrám pre smartfóny sa teda ekonomicky darí čoraz viac, z čoho majú určite radosť vývojári a aj vydavatelia. Zostáva len dúfať, aby s rastúcim trendom nezačali výraznejšie rásť aj ceny mobilných hier a ich in-app položiek. S jedlom často rastie chuť.