Spoločnosť Google pristúpi od júna tohto roka k razantnému kroku. Začne blokovať akékoľvek reklamy vo svojom inzertnom systéme, ktoré propagujú obchodovanie s kryptomenami a služby s tým súvisiace, napríklad poradenstvo či online peňaženky.
Aj keď sú tu kryptomeny s nami už takmer desať rokov, masívny boom zaznamenali až v nedávnom období, a to hlavne v spojení extrémnym nárastom hodnoty najznámejšej kryptomeny Bitcoin.
Bitcoin nie je jedinou kryptomenou. V súčasnosti je ich už niekoľko stoviek a nové vznikajú prakticky každým dňom. Medzi ďalšie populárne digitálne mince patria napríklad Litecoin či Ripple.
Užívatelia do kryptomien investujú s vidinou vysokého zhodnotenia za relatívne krátky čas, pričom si často neuvedomujú riziká s tým súvisiace, na ktoré poukazujú mnohí ekonomickí experti.
Google chce dosiahnuť, aby sa internetoví užívatelia nestali obeťami riskantného obchodovania a služieb zameraných na kryptomeny, z ktorých mnohé vyrástli doslova ako huby po daždi.
Kryptomeny sú pomerne novým fenoménom a v súčasnosti ťažko určiť, akým spôsobom ovplyvnia budúcnosť. Preto chce spoločnosť Google k tejto oblasti pristupovať veľmi opatrne. Google svojím rozhodnutím nasleduje Facebook.
Facebook oznámil zákaz zobrazovania takýchto reklám vo vlastnej sieti už v januári. Podľa neho boli propagované finančné produkty spojené s kryptomenami často zavádzajúce alebo rovno klamlivé.
Spoločnosť Google sa ďalej vo svojom blogu pochválila, že zablokovala 3,2 miliardy „zlých reklám“, ktoré v roku 2017 porušili stanovené pravidlá pre inzerciu.