Vyzerá to tak, že jedna z celosvetovo najznámejších spoločností už nechce mať s Facebookom nič spoločné, keďže počas utorkovej noci deaktivovala všetky svoje účty Playboy, čím „ovplyvnila“ až 25 miliónov fanúšikov.
Playboy je ďalšia spoločnosť, ktorá sa inšpiruje v tejto dobe populárnym heslom #DeleteFacebook. Tento krok prichádza tesne po príkaze Elona Muska, ktorý jasne kázal odstrániť stránky Tesla a SpaceX zo sociálnej siete Marka Zuckerberga.
„Nechceme s tým mať nič spoločné“
„Nedávne novinky ohľadom zneužívania údajov používateľov sociálnej siete Facebook nás len dotlačili k rozhodnutiu dočasne odstaviť našu aktivitu na tejto platforme,“ píše sa vo vyhláške. „Naše stránky Playboy na Facebooku majú viac ako 25 miliónov fanúšikov, preto nechceme byť v žiadnom spojení s odhaľovaním ich osobných údajov za používania už známych a podivných praktík.“
Časy sa menia
Je celkom dôležité si uvedomiť, ako sa veci dokážu v priebehu ani nie troch rokov zmeniť. V roku 2014 totiž Playboy oznámil, že na Facebooku má svoje najväčšie publikum. Toto vyhlásenie však prišlo v čase, kedy sa spoločnosť rozhodla skončiť s vydávaním nahých fotiek (praktika, ktorú spoločnosť obnovila minulý rok), najmä za cieľom pretlačenia sa medzi viaceré sociálne médiá, čo následne viedlo k väčšej sledovanosti.
[irp]
Ďalším paradoxom je, že Playboy, SpaceX a dokonca aj Tesla stále majú svoje účty na Instagrame, čo je stále platforma vlastnená Facebookom. Žeby sa #DeleteFacebook vsťahoval naozaj len na Facebook.com?