Facebook sa rozhodol zainvestovať do svojej tvorcovskej komunity, najmä za cieľom dostať jej členov k tvorbe obsahu pre sociálne siete. Spoločnosť vyhlásila niekoľko nových a zaujímavých funkcií, medzi ktorými bola aj možnosť podporiť obľúbených tvorcov prostredníctvom mesačných dotácií.
Ako odmenu za podporu si môžu fanúšikovia vybrať rôzne veci od exkluzívneho obsahu až po odznak, ktorý reprezentuje ich chuť finančne podporiť svojich obľúbených tvorcov obsahu. Tí „najvernejší“ fanúšikovia dokonca dostanú odmenu vo forme možnosti zobrazenia odznaku, ktorý bude závisieť najmä od toho, ako často komentujú, zdieľajú, pozerajú a reagujú na nové príspevky.
„Dvojča“ Patreonu
Okrem možnosti finančnej podpory, ktorá je podozrivo podobná službe Patreon, sa Facebook rozhodol uľahčiť prístup rôznym značkám k novým tvorcom, čo následne môže taktiež viesť k potencionálnemu sponzoringu. Tvorcovia si teraz taktiež môžu vytvoriť portfólio, ktoré vyzdvihne oblasť ich odbornosti, čo inzerentom umožní ľahšie vyhľadať a nájsť tvorcov za účelom spolupráce na rôznych kampaniach.
Od spomínaných tvorcov sa však zrejme nedočkáme takého obsahu, ako sú napríklad ruské voľby alebo tweety Donalda Trumpa. Čoho sa však určite dočkáme, je obsah, ktorý nebude obsahovať až tak seriózne novinky, a tak si ho budú môcť prečítať rôzne vekové vrstvy s cieľom pobaviť sa alebo si prečítať niečo zaujímavé.
[irp]
Facebook a jeho algoritmus
Tento krok však vyzerá byť ako pokus o nápravu algoritmu, ktorý Facebook poupravil na začiatku tohto roku. Ten totiž spočíval v tom, že sociálna sieť uprednostňovala príspevky od priateľov, čo pre tvorcov a rôzne stránky nebolo moc výhodné. Na druhej strane je však vidieť, že sa najpopulárnejšia sociálna sieť na svete snaží o to, aby svojim návštevníkom ponúkla čo najkvalitnejší a najusporiadanejší obsah.