Japonsko bolo, je a zrejme aj ešte dlho bude nadšencom extrémne rýchlych vlakov a vozidiel ako takých. Táto vášeň sa rovnako odrazila aj na najnovšom a najlepšom modeli japonského rýchlovlaku.
Železničný operátor Central Japan Railway nedávno predstavil prototyp rýchlovlaku známy ako N700S. Japonská strela by mala byť veľmi šetrná ako k prostrediu, tak aj k pasažierom, ktorých povezie. Okrem iného značne šetrí aj životné prostredie – keďže je o 20% ľahšia, spotrebuje až o 7% energie menej.
Takmer nepostrehnuteľné prekročenie
Predok rýchlovlaku je perfektne prispôsobený k tlmeniu ohlušujúceho „výbuchu“, ktorý sa dá počuť pri prekročení nadzvukovej rýchlosti. Vďaka poriadne dlhému predku však bude cesta naprieč tunelmi o rýchlosti 186 mph (299 km/h) omnoho pohodlnejšia.
Pasažieri si prídu na svoje
Výrobcovia však na svojich pasažierov mysleli aj vtedy, keď sa rozhodli pridať elektrické zásuvky ku každému sedadlu, nielen k oknám, ako to bolo predtým. Okrem tohto super vylepšenia sa cestujúci povozia aj na omnoho pohodlnejších sedadlách a na každej zastávke budú svietiť závesné regály, ktoré slúžia ako pripomienka pre skontrolovanie batožiny.
Do premávky sa nanešťastie N700S nedostane skôr, ako do roku 2020. Keď sa však tak stane, budete mať možnosť sledovať jeho premiérovú cestu medzi mestami Tokyo a Shin-Osaka.
[irp]
To najlepšie na koniec
Pravdepodobne najšokujúcejšou a najzaujímavejšou novinkou je to, že vlak zrejme uvidíme aj v iných krajinách, ako je Japonsko. N700S má totiž flexibilnejšiu konštrukciu, ktorá obsahuje len 2 typy vozňov, čo je značne menej oproti predošlým modelom N700. Vďaka tejto zmene bude vlak obsahovať približne 8 až 12 vozňov (predošlé modely mali 16) a zrejme bude sedieť aj na iných tratiach, než na tých japonských.
A my budeme stále chodiť v osobákoch z roku 1800. 😀
SERGEJ je TOP