Povedzme, že sa nachádzate na pozícii vedúceho marketingu telefónov BlackBerry, ktorých terajšie postavenie už nie je také, ako kedysi, keďže sa ľudia zaujímajú skôr o telefóny ako Samsung a iPhone. Čo spravíte, aby ste sa stali znovu relevantným predajcom? Spoločnosť TCL na túto otázku zrejme už odpoveď našla.
Liga fanúšikov BlackBerry
Firma sa rozhodla spustiť takzvanú ligu fanúšikov smartfónov BlackBerry (BlackBerry Smartphone Fan League), ktorá odmení „verných“ fanúšikov za zdieľanie rôznych príspevkov na sociálnych sieťach, tvorbu originálnych príspevkov o svojich telefónoch, vypĺňanie rôznych prieskumov a samozrejme aj za verbovanie ostatných ľudí do radov BlackBerry.
Tí, ktorí takto budú spoločnosť podporovať, budú dostávať body, ktoré im umožnia vstup na týždenné alebo mesačné súťaže, spolu s prístupom k testom rôznych nových funkcií v uzavrenej beta verzii.
Táto „nadácia“ je však zatiaľ dostupná len v Kanade, spojených štátoch Amerických a Spojenom kráľovstve.
Zúfalý krok?
Tí znalejší, ktorí poctivo sledujú smartfónovú scénu, vedia, že ide o veľmi zúfalý krok zo strany BlackBerry, keďže spoločnosť TCL predala minulý rok len 850 tisíc telefónov tejto značky. Čísla jasne ukazujú, že sa predajca smartfónov musí naozaj snažiť a využiť akékoľvek možnosti, ku ktorým má prístup.
[irp]
Aby toho nebolo málo, spoločnosť TCL si dokonca ani nie je istá, ako moc sa dá zúfalému výrobcovi veriť. Vyzerá to tak, že sa cíti neisto ohľadom cieľov, ktoré (ak vôbec nejaké) BlackBerry má.