Vlajková loď americkej automobilky začína pomaličky, ale isto valcovať už aj spotrebiteľský trh na starom kontinente. Dáta z uplynulého roka totiž tvrdia, že európske predaje luxusného elektrického sedanu medziročne porástli až o 30 percent.
Tesla posunula počas roka 2017 medzi zákazníkov cez 16 000 kusov, zatiaľ čo Mercedes okolo 13 000 kusov triedy S a bavorská špička BMW viac ako 11 000 kusov legendárnej sedmičky. V prvom prípade predaje rástli, a to o 3 percentá, v tom druhom pre zmenu klesli až o 13, píše Electrek.
Darilo sa ale aj elektrickému SUVčku Tesla Model X, pretože k tomu prislúcha slušných 12 000 kusov.
Dáta pochádzajú od ostrieľanej analytickej spoločnosti JATO Dynamics. Upozornil na ne web Auto News Europe.
„Je to poplach pre tradičných výrobcov automobilov ako napríklad Mercedes. Z toho vyplýva, že ich menšia, no za to inteligentnejšia značka, ako je Tesla, dokáže poraziť na domácom ihrisku,“ prezradil Felipe Munoz, analytik z JATO Dynamics.
Aktualizácie cez internet
Za možno trošku prekvapujúcimi predajmi luxusných osobných vozidiel stoja hneď viaceré výhody elektromobilu Tesla Model S, aké konkurencia na fosílne palivá momentálne neponúka.
Medzi hlavné faktory úspechu patria ako softvérové aktualizácie prostredníctvom vlastného internetového pripojenia, tak aj prednosti elektrického motoru alebo futuristicky ladený interiér s obrovskou dotykovou obrazovkou či s minimálnym počtom fyzických tlačidiel, po akom doslova baží nejeden moderný zákazník.
Tesla vehicles now dominates luxury segment in Europe, outselling flagship gas-powered German cars https://t.co/u3qTAvD45Q pic.twitter.com/w06KxtnlTM
— Electrek.Co (@ElectrekCo) February 20, 2018