Pri kúpe nového smartfónu treba brať ohľad aj na aktualizačné renomé výrobcu, nielen na parametre či cenu. Niektorí výrobcovia aktualizujú poctivo a rýchlo, iní zase pomalšie a niektorí pre zmenu vôbec.
Najrýchlejšie aktualizácie vždy dostávali smartfóny z radu Google Pixel a Nexus. Naopak, načas si dáva Samsung a tiež LG. Neznáme čínske značky často neaktualizujú vôbec, čo však pri veľmi nízkej cene zariadení ani netreba očakávať.
Politiku aktualizácií najnovšie upravilo japonské Sony, resp. divízia Sony Mobile. Ak vlastníte alebo si plánujete kúpiť vlajkovú loď Sony Xperia, výrobca vám po novom garantuje dvojročnú softvérovú podporu. Dva roky sa počítajú od uvedenia zariadenia na trh.
Horšie na tom ale môžu byť vlastníci lacnejších smartfónov Sony Xperia zo strednej a tzv. vstupnej triedy. Pri týchto zariadeniach budú aktualizácie pripravované na základe rozhodnutia výrobcu.
Spoločnosť hovorí, že ak zariadenia nesplnia pri testovaní náročné štandardy, môže sa rozhodnúť, že ich nebude aktualizovať. Podľa výrobcu ide o bežnú prax v segmente, kedy vlajkové lode dostávajú aktualizácie v dlhšom časovom horizonte. Rozhodnutie môžu ovplyvniť napr. hardvérové obmedzenia.
V podstate to znamená, že ak si kúpite smartfón od Sony zo strednej alebo nižšej triedy, aktualizáciu dostať nemusíte. Všetko bude záležať od toho, ako sa výrobca rozhodne.
Podľa nás nejde o veľmi šťastné riešenie a takto veľkej spoločnosti by svedčali transparentnejšie podmienky aktualizácií. Nie každý potrebuje a chce vlajkovú loď. Kúpa zariadenia zo strednej triedy s vedomím, že možno aktualizáciu nedostane a možno dostane rovno tri, nevyzerá práve lákavo.