Elektromobily sa do popredia predierajú len veľmi ťažko. Na jednu stranu sú stále dosť drahé a na tú druhú stranu stále neponúkajú takú úroveň komfortu, ako autá so zážihovým alebo spaľovacím motorom. Spoločnosti po celom svete sa tento problém snažia riešiť batériami s najnovšími technológiami. Odpoveď však môže ležať niekde úplne inde.
Kormidla budúcnosti sa chytila holandská spoločnosť Holthausen Group, ktorá sa rozhodla premeniť použitý elektromobil Tesla Model S na vodíkové superauto. Presne tak, tzv. Hesla (vodíková Tesla) získala okrem batérií ešte jeden zdroj energie – zásobník na vodík.
Odpoveďou na krátky dojazd má byť práve vodík, vďaka ktorému sa spoločnosti podarilo výrazne zvýšiť to, koľko kilometrov dokáže Tesla odkrútiť na jedno nabitie, resp. doplnenie. Namiesto 542 km dojazdu dokázala modifikovaná Tesla prejsť vzdialenosť vyše 1 000 km. Veľmi, veľmi pôsobivé.
Heslu ešte čaká boj s certifikačnými úradmi, ktoré vozidlo musia schváliť ako bežné. Jeden z inžinierov, ktorí na projekte pracovali je len 18-ročný Max Holthausen, ktorý síce priznal, že upraviť Teslu bol problém, no nakoniec sa to podarilo a výsledok je viac než uspokojivý.
Elon Musk: Vodík je budúcnosť, no ešte neprišiel jeho čas
Informácia o Hesle sa dostala aj k Elonovi Muskovi, ktorý ľuďom po celom svete odkázal, že vodík je jednoznačne palivo budúcnosti, od reálneho nasadenia v automobiloch je však vzdialené minimálne jednu generáciu.
Automobilky by sa mali nateraz radšej sústrediť na technológiu, ktorá je dostupná už dnes a na vodíkovom pohone pracovať len v úzadí. Raz totiž určite príde doba, kedy batérie nahradíme za zdroj energie, ktorého je podstatne viac a ktorý nezaťažuje planétu až tak, ako batérie.