Kalifornská spoločnosť Apple uviedla v minulom týždni na trh v Amerike, Spojenom kráľovstve a v Austrálii svoj nový inteligentný reproduktor HomePod. Nemecký a francúzsky trh bude nasledovať onedlho. Apple HomePod je konkurenciou pre už dostupné zariadenia Google Home alebo Amazon Echo.
Apple HomePod má kompaktné rozmery, znamenitý dizajn, kvalitnú audio reprodukciu a online mozog v podobe digitálnej asistentky Siri. Inteligentné reproduktory do domácností sú čoraz populárnejšie.
V našich končinách sa tento trend zatiaľ veľmi neprejavil, no v USA a na západných trhoch sa darí hlavne hardvéru s asistenciou Amazon Alexa. Amazon v minulom roku predal cez 20 miliónov kusov reproduktorov Amazon Echo.
Apple HomePod sa v Amerike predáva za 349 dolárov. V tomto prípade je skôr zaujímavejšia cena za servisný zásah, ktorá je bez príplatkovej starostlivosti Apple Care 279 dolárov.
Pre odpoveď, prečo je servis taký drahý, nemusíme chodiť ďaleko. Experti z iFixit sa odhodlali reproduktor citlivo rozobrať, s čím sa poriadne natrápili. Zariadeniu udelili iba jeden bod z desiatich, čím sa stáva takmer neopraviteľným. Minimálne v domácich podmienkach.
Expertom robilo problémy hlavne veľmi silné lepidlo, ktorým sú súčasti reproduktora prichytené. Naopak, vyzdvihli konštrukciu, ktorá je nesmierne pevná a vyhotovená ako akási nádrž s dvojitým okrajom.
Apple HomePod je určite veľmi trvanlivým produktom, ktorý bude potrebovať servisný zásah iba vo výnimočných prípadoch. Ak k ale nemu dôjde, bude trápením. Ostatné fotografie z náročnej demontáže nájdete na webe ifixit.com.