Mark Zuckerberg, zakladateľ najpopulárnejšej sociálnej siete, nedávno zverejnil na tzv. „novoročné výskedky“, no tentoraz za iným účelom ako zvyčajne. Tento rok chce svojím novoročným príspevkom poukázať na určitý problém – veľmi zlú publicitu, ktorú Facebook v roku 2017 mal.
Nie moc optimistický rok 2017
Vo svojom príspevku taktiež sľubuje „opravu“ tohto závažného problému, ale ako? Ak sa na Facebook pozrieme retrospektívne, zistíme, že vplyv Facebooku môže mať deštruktívne následky. Teda aspoň podľa toho, čo nám Facebook v stručnosti ukázal. Často sa na ňom totiž objavovali témy ako politické reklamy, priame prenosy zločinov, až po bývalých zamestnancov Facebooku, ktorí vyjadrili svoje znepokojenie nad tým, aký efekt sociálna sieť má. Nie je preto divu, že Zuckerberg chce hovoriť aj o témach, ako napríklad história, politická filozofia, médiá, parlament, občianska výchova a samozrejme aj technológie.
Čo riešiť? Ako to riešiť?
Zuckerberg vo svojej správe však nepoukazuje na to, čo presne je za príčinou potreby „opravy“ Facebooku alebo ako presne plánuje problém vyriešiť. Toto sú jeho slová:
„Celý svet sa cíti byť znepokojený a rozdelený. Facebook má pred sebou kopu práce – či už je to ochrana našej komunity pred nadávkami a nenávisťou, ochrana proti zasahovaniu zo strany národných štátov alebo uisťovanie sa, že čas strávený na Facebooku je dobre strávený čas… Nedokážeme predísť všetkým chybám a zneužitiam, ale práve teraz vynakladáme obrovské množstvo námahy, aby sme lepšie presadzovali naše pravidlá a zabránili akémukoľvek možnému zneužitiu našich nástrojov.“
Cieľ je to ušľachtilý, ale ako už bolo spomenuté vyššie, Zuckerberg nespomenul, ako presne plánuje tieto problémy riešiť. Vyzerá to tak, že si na viac presných informácií budeme musieť počkať.