Tento týždeň sa Volvo zaradil do zoznamu mnohých výrobcov, ktorí pracujú na elektrických kamiónoch. Švédska automobilka oznámila, že dostane elektrické kamióny na cesty tento rok a začne ich predávať hneď na ten ďalší.
Elektrifikácia na prvom mieste
Vyhlásenie okomentoval prezident kamiónov Volvo, Claes Nilsson: „Elektromobilita je plne v súlade s dlhodobým záväzkom spoločnosti Volvo Trucks pre trvalo udržateľný rozvoj miest a nulové emisie. Prvým krokom pre nás je elektrifikácia pre mestskú distribúciu. Pracujeme však s elektrifikáciou aj pre iné dopravné aplikácie. Toto je len začiatok.“
Volvo začne s nákladnými vozidlami strednej dĺžky na území Európy.
Vedúci produktovej stratégie vozidiel strednej dĺžky vo Volvo Trucks, Jonas Odermalm, sa vyjadril taktiež: „Naše technológie a know-how v elektromobilite sú založené na potvrdených komerčných riešeniach, ktoré už sú zaužívané v elektrických autobusoch spoločnosti Volvo a ďalších riešeniach, ktoré boli zavedené v hybridných nákladných vozidlách už v roku 2010. Samotné vozidlá sú len jedna časť toho, čo je potrebné pre úspech obrovskej elektrifikácie.“
Spoločnosť povedala, že „zopár vybraných zákazníkov“ dostane nové kamióny koncom tohto roka, čiže ešte predtým, než budú vôbec dostupné na kúpu.
Odermalm ešte dodal: „Úzko spolupracujeme so zákazníkmi, mestami, dodávateľmi nabíjacej infraštruktúry a ostatnými zúčastnenými stranami, aby sme vytvorili potrebný rámec pre elektrické kamióny.“
Výrobcovia elektrických kamiónov sa doteraz sústredili skôr na semi vozidlá, ako napr. Tesla Semi, koncept elektrickej konštrukcie pre nákladné automobily od Daimler a snaha o vytvorenie elektrického kamiónu spoločnosťou Cummins.
Volvo bude mať konkurenciu
Je tu však aj zopár stredne veľkých projektov, ktoré môžu Volvu konkurovať. Ako príklad si môžeme vziať už existujúceho dodávateľa elektrických kamiónov pre Európu – Daimler. Do elektrických kamiónov už investoval Volkswagen, a to čiastkou 1,7 miliárd USD (1,3 miliárd €)