Mobilní operátori sú už od svojho vzniku témou, ktorá sa často stretáva s negatívnymi ohlasmi. Kritika prichádza zo všetkých strán, či už od mužov, žien, mladých a tak isto aj starších. Prečo? Prečo sú práve operátori tak kritizovaní?
AndroidPortal.sk zozbieral dáta od viac ako 1 000 čitateľov a zistil, čo na nich ľuďom prekáža najviac. V tomto článku zhrnieme fakty, ktoré vychádzajú z nášho prieskumu. Nebudeme doň miešať svoj osobný komentár, zameriame sa len na to, čo ste o operátoroch v anonymnej ankete napísali vy.
Dôvodov, prečo máte operátorov v zuboch je hneď niekoľko. Rozdelil by som to však do základných kategórií: cena za služby, dáta a signál a starostlivosť o zákazníka a lojalita.
Cena za poskytované služby
Azda najspomínanejším mínusovým bodom pri našich operátoroch je tzv. pomer ceny a výkonu. Hoci ľudia môžu byť spokojní s kvalitou poskytovaných služieb, nie sú spokojní s cenou, resp. servisom a ponukami, ktoré im operátori dávajú. Najlepšie je to viditeľné pri Orangei. Dostupnosť jeho služieb je na veľmi vysokej úrovni, majú krásny výber telefónov a rýchly internet. Ceny za balíčky, zariadenia a paušály sa však ľuďom nepáčia.
Dáta a signál
Jednoznačne najväčšia oblasť, čo sa sťažností týka. Slovenský zákazník nie je hlúpy a dokáže sa pozrieť, ako služby vyzerajú v zahraničí. Nemusí chodiť ďaleko, stačí sa zamerať na Poľsko alebo Rakúsko, kde sa za podstatne menšie sumy predávajú väčšie dátové balíčky. Operátori pritom pri svojej modernej infraštruktúre nejak silno nepocítia či za deň stiahneš 250 MB, 500 MB alebo 1 GB.
Čo sa dát týka, najviac ste sa sťažovali na Telekom a Orange, ktorí by sa mali pozrieť do zrkadla a dátovým balíčkom nastaviť nižšiu cenu alebo pridať dáta. Pri Telekome ste výrazne kritizovali aj absenciu paušálu, ktorý je zameraný špecificky na dáta.
V drvivej väčšine ste boli spokojní aj s pokrytím našich operátorov. Je však badateľné, že dvaja operátori zaostávajú. Sú nimi O2 a 4ka. Hlavne ten najmladší (4ka) po zdražení 1 GB balíčka využiteľného len vo svojej sieti z 1 € na 2 € obdržal „za vrece“ kritiky. Vyčítali ste mu, že stále lacné dáta sú síce super, no ak nemáte signál, ktorého je málo, sú vám nanič. Zároveň ste kritizovali aj fakt, že 2G sieť je na dnešnú dobu zastaralá.
Starostlivosť o zákazníka a lojalita
Operátori všade vo svete nezlepšujú len svoju sieť, rýchlosť mobilných dát či množstvo voľných minút, ale aj starostlivosť o zákazníka. Práve tento posledný faktor slovenským operátorom akosi uniká. Ak niekto využíva služby operátora 10 rokov, možno by očakával, že od operátora pri drahom paušáli (50 € a viac) dostane raz za dva roky telefón zadarmo alebo za výrazne zníženú cenu.
Na Slovensku tomu, bohužiaľ, tak nie je. Práve toto je jedna z najčastejšie spomínaných nedostatkov, ktoré ste spomínali pri Orangei a Telekome. Dvaja najväčší operátori by mali zapracovať nie len na tom, ako rýchlo vám vyfaktúrujú prevolané minúty, ale aj na tom, čo vám za vašu oddanosť ponúknu.
Čakali ste niečo iné alebo chcete niečo dodať? Len smelo, operátori si tento článok iste prečítajú a čo viete, možno pomôžete zmeniť veci k lepšiemu.