Kde je príležitosť zisku, tam je aj obrovská vynaliezavosť. A o jednom z fenoménov 21. storočia to platí obzvlášť. Preto nie je žiadnym prekvapením, že sa z času na čas stane incident, aký po novom súvisí s najväčším video portálom na internete.
Reklama, ktorá bola zobrazovaná niektorým návštevníkom webu YouTube, v sebe skrývala viac ako len snahu predať produkt alebo službu. Keď sa zobrazila, dotyčnému mohlo bez akéhokoľvek upozornenia stúpnuť vyťaženie procesora až o 80 percent. Ak však mal nainštalovaný antivírus, ten zväčša celý proces zastavil. Pokiaľ by tak nespravil, výpočtový výkon poslúži na ťažbu kryptomeny Monero, píše SlashGear.
Zaťaženie hardvéru kvôli obohateniu niekoho iného mal v prstoch ťažiaci skript, za akým stojí známa služba CoinHive. Ten, kto zrealizoval túto sofistikovanú reklamnú kampaň v online priestore internetového giganta, ho teda plánoval využívať vo svoj prospech. Dlho sa však netešil – celá šou vraj trvala iba niečo okolo dvoch hodín. Prečo ale vraj?
Bezpečnostná spoločnosť Micro Trend totiž tvrdí, že ťaženie cez reklamy na YouTube prebiehalo dávno predtým. Vraj sa tu bavíme o takmer jednom týždni.
Sám Google priznal, že ide o „relatívne novú formu“ porušovania ich politiky, pričom dodal, že tento spôsob ťaženia aktívne monitorujú, aby tak vedeli podobným incidentom lepšie predchádzať.
YouTube is turning passive viewers into cryptocurrency miners, and Google isn’t happy. https://t.co/6473PntlBX
— Mashable (@mashable) January 27, 2018