Momentálnym trendom sú autonómne autá, no Nissan sa aj napriek tomu rozhodol, že ovládanie svojich vozidiel nechá predsa len na ľuďoch. Ich predstava samojazdiaceho auta je však vcelku bizarná.
Cieľom výskumníkov a inžinierov tejto spoločnosti je vyrobiť helmu, ktorá by dokázala sledovať mozgovú aktivitu šoféra. Následne by auto mohlo konať, či už rozbehnutím sa vpred alebo naopak pribrzdením, a to o pol sekundy rýchlejšie, než by to stihol samotný vodič.
Technológia tohto prepojenia by mohla byť tiež využívaná na veci, ktoré nám v aute zabezpečujú pohodlie. Vodič by mohol pomocou svojich myšlienok prispôsobovať teplotu a polohu sedadiel.
Čo by sa stalo, ak by auto vykonalo niečo, čo vodič vôbec nečakal? Takéto riziko určite existuje a výskumníci si ho sú vedomí. Informácie sú však ešte stále neznáme, no v budúcnosti by sa dali použiť na to, aby sa takéto autonómne autá správali čo najviac ako ich vodič.
Reflexy sú rýchle, telo však tak rýchlo neposlúcha
V aute, ktoré riadi človek, by technológia ako prepojenie mozgu a vozidla nebola na škodu. Mohla by totiž zareagovať skorej ako šofér. Senzory by tak napríklad vedeli, kedy vodič zamýšľa dupnúť na brzdy. Brzdenie by sa teda mohlo uskutočniť ihneď, a to ešte pred tým, než by na brzdový pedál dopadlo jeho chodidlo.
Nissan dúfa, že aspoň nejaká verzia ich technológie bude pripravená na použitie o 5 až 10 rokov. Predtým sa ale musia samozrejme senzorové zariadenia a softvér pre interpretáciu mozgovej aktivity výrazne zlepšiť a zdokonaliť.