Lamborghini je značka, ktorá má bohatý rodokmeň a fanúšikovskú bázu, ktorá hravo zatieni nejeden futbalový klub. Je to zároveň značka s bohatou klientelou, ktorej je jedno či voliteľné príslušenstvo stojí tisíc, dvetisíc alebo desaťtisíc eur. Novinka automobilky patriacej do koncernu Volkswagen však ich najnovším modelom prilákala viac pozornosti, než býva zvykom. Nový Lamborghini Urus je totiž iný.
Lamborghini Urus v skratke
Lamborghini Urus je vyše 5,1 metra dlhé SUV, ktoré bude poháňať dvakrát preplňovaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 470 kW (650 koní) s maximálnym krútiacim momentom 850 Nm. Čo táto mágia znamená v reálnom svete? Povedzme, že z 0 na 100 km/h ťa katapultuje za 3,6 sekundy. Zrýchľovanie sa zastaví až pri dosiahnutí 305 km/h. To je pri vozidle, ktoré váži 2,2 tony úžasný výsledok.
Dvojnásobne väčšia operácia
Automobily Lamborghini sú brané ako tovar, ktorý si nemôže kúpiť len tak hocikto. Je to podpultový predaj v automobilovom biznise. Lamborghini Urus je iný v tom, že je určený pre širšiu škálu záujemcov, o čom svedčí aj fakt, že výrobca v domácom Sant’Agate zdvojnásobil výrobné kapacity. Najrýchlejšie a najluxusnejšie SUV na svete je určené pre širšiu dostupnosť. Koľko však takýto luxus stojí a je skutočne určený aj pre smrteľníkov?
Ako sa to zoberie. Bežný smrteľník už v dnešnom svete kľudne môže zarobiť aj niekoľko stotisíc eur, ak sa jeho biznisu zadarí. V tomto smere teda určite pre smrteľníkov určené je. Je však jasné, že nejde o ľudové auto, aj napriek tomu, že patrí pod koncern, ktorý to má v názve.
Za koľko si budem môcť Lamborghini Urus kúpiť?
Dobrá a veľmi drahá otázka. Podľa uniknutých informácií od britských predajcov bude základný model Urus stáť približne 179 000 EUR. To je predtým, ako si navolíš tie najzaujímavejšie veci, ktoré z auta robia tak zaujímavý kúsok. Hovorím hlavne o poriadnu audio sústavu, krásne disky a pod.
Príplatková výbava však nie je najlacnejšia záležitosť. Napríklad taká panoramatická strecha by ťa vyšla na 2 615 EUR, akusticko-izolačné a teplo absorbujúce predné sklo zas 2 009 EUR, off-roadové jazdné režimy za 599 EUR a ťažné zariadenie za skromných 1 497 EUR. To ale nie je všetko.
Povedzme, že máš zálusk na krásne 21“ alebo 22“ disky. Tie ťa budú stáť od 1 889 do 4 518 EUR a to nie je finálna cena. Na špeciálne disky si totiž musíš kúpiť špeciálne pneumatiky Pirelli P0 Corsa Tire, ktoré stoja ďalších 1 784 EUR. Ako vidíš, cena sa nabaľuje ako snehová guľa.
Medzi tie najdrahšie položky patrí napríklad 3D audio systém od renomovaného výrobcu Bang & Olufsen, ktorý stojí 5 944 EUR. Priplatiť si musíš aj za digitálne rádio, a to čiastkou 713 EUR.
Nižšie ešte prikladám krátky prehľad ďalších vylepšení a cien.
- Systém poloautonómnej jazdy s head-up displejom: 5 944 EUR
- 360-stupňový kamerový systém: 1 784 EUR
- Nočné videnie: 2 499 EUR
- Asistenčné systémy pre jazdu mimo mesta: 2 615 EUR
- Asistenčné systémy do mestskej premávky: 1 749 EUR
Cena Lamborghini Urus sa tak po navolení niekoľkých vylepšení vyšvihne hore rýchlejšie, ako olympijský víťaz v skoku do výšky. Či za to stojí ukážu prvé testy. Jedno je však jasné, vyzerá skutočne nádherne, no a viete ako sa hovorí. Za luxus sa platí a Lamborghini je toho skvelou ukážkou.