Google sa na svojom blogu rozhodol trošku pochváliť svojím úspechom ohľadom populárnych Home reproduktorov. Vo svojom príspevku sa zmienil, že predal „viac ako jeden kus za sekundu od začatia zasielania v októbri“.
Takmer 7 miliónov predaných kusov
Google od októbra predal približne 6,73 milióna Home reproduktorov. Ide však o číslo, ktoré zahŕňa všetky modely, a to Home, Home Mini a Home Max. Avšak podľa všetkého môžeme bezpečne potvrdiť, že najpopulárnejší bol reproduktor Home Mini, keďže sa počas prázdnin predával za neuveriteľných 24 eur. Naopak najmenší podiel má pravdepodobne Home Max, ktorý bol vydaný v polovici decembra a stál až 331 eur.
Stráca Google na Home Mini?
Je však otázne, či takmer 7 miliónov predaných reproduktorov prinieslo gigantovi nejaké výnosy, keďže sa už nejaký čas šíri klebeta, že Google s každým Home Mini peniaze stráca. Podľa portálu Reuters totiž len súčiastky na výrobu Home Mini stoja 21 eur a to ešte bez zarátania ceny vývoja, podpory, reklamy a zasielania. Avšak je viac než samozrejmé, že Google má veľa iných možností, ako peniaze získať.
Amazon nie je o nič presnejší než Google
Google dokonca nie je jediná spoločnosť, o ktorej sa šíria chýry o strate peňazí. Podobné tvrdenia sa totiž šíria aj o Amazone a jeho Echo Dot reproduktore, ktorý počas prázdnin stál taktiež 24 eur. Ako aj Google, ani Amazon sa nepodelil s presnými číslami, no povedal, že počas sviatkov boli predané „desiatky miliónov“ kusov Alexa zariadení, pričom mal na čísle najväčší podiel práve Echo Dot.
Po tom, ako sa Google dnes „letmo“ pozrel na svoj predaj smart home zariadení, povedal, že ak zarátame všetky home produkty, ako Chromecast a Google WiFi, tak predajné čísla dosahujú výšok niekoľkých desiatok miliónov za celý rok 2017. Toto síce nie je nijak presná a nápomocná informácia, no je viac než jasné, že hardvér od Google má k ľuďom veľmi blízko.