Renomovaný výrobca špičkových lietajúcich hračiek prináša ďalší zaujímavý kúsok, ktorý tentokrát ide v šľapajách ešte stále čerstvého modelu Spark. Reč tu ale bude o trošku vyššej triede, pretože máme čo dočinenia s citeľne kompaktnejším modelom Mavic Pro.
Preto nie je prekvapením, že slovíčko Pro vystriedalo slovíčko Air. Nový Mavic je totiž po zložení až o polovicu menší a až o 41 percent ľahší ako vyššie spomínaný kúsok pre náročnejších používateľov. To však hneď neznamená, že inžinieri zo spoločnosti DJI ubrali na technologických vymoženostiach.
Práve naopak, nielen sofistikovaný polohovací systém v Mavic Air si bez akýchkoľvek pochýb získa vašu pozornosť. O čom je teda reč?
Web DigitalTrends píše, že novinka doslova skenuje svoje okolie, aby tak vedela nadobudnuté informácie využívať na inteligentné obchádzanie fyzických prekážok v ceste. V tom jej pomáha až sedem zabudovaných kamier, vďaka ktorým tak v podstate môže vidieť.
Vylepšená funkcionalita
Výrobca ale nezabudol ani na softvér, pretože medzi vylepšeniami figuruje i opäť o niečo lepšia funkcia Active Track či Quickshot, čo spolu so spomínaným polohovacím systémom a menšou či ľahšou konštrukciou zabezpečí, aby bol dron počas letu presnejší alebo viac pohotovejší – jednoducho obratnejší.
Čo sa týka samotnej technickej špecifikácie, Mavic Air zvládne letieť rýchlosťou 70 kilometrov za jednu hodinu, pričom natáča 4K (100 Mbps) videá, fotí 32 Mpx sférické zábery, má 3-osí stabilizačný mechanizmus, na jedno nabitie batérie vydrží vo vzduchu asi 21 minút (dojazd 4 km) a okrem toho sa ešte aj zmestí do vrecka.
Spoločnosť DJI si chce za novinku v základne pýtať 799 dolárov. Lepšia výbava vyjde potenciálneho záujemcu až 999 dolárov, za čo ale na druhú stranu dostane náklad originálneho príslušenstva. Predaj dronu odštartuje od konca januára.
DJI Mavic Air:
‣ $799
‣ 4K @ 24/30fps
‣ 12-megapixel stills
‣ 3-axis gimbal
‣ 21 minute flight time
‣ 42.5 mph top speed
‣ stable in winds up to 22 mph
‣ 2.5-mile range https://t.co/Uhpk9ge9CN pic.twitter.com/h99zzDP4TQ
— Sean O’Kane (@sokane1) January 23, 2018