Tím vývojárov z hlavného mesta Čiech, ktorý vedie Slovák Ján Ilavský, pracuje na netradičnom titule v čoraz populárnejšej virtuálnej realite. Hráč iba uchopí dva ovládače so senzormi, aby tak mohol pohybom rúk v rytme hudby ničiť prostredníctvom dvoch virtuálnych mečov k nemu prichádzajúce objekty.
Z bežného, fyzicky nenáročného hrania sa tak veľmi rýchlo stane niečo, pri čom sa dotyčný aj trošku zapotí. Množstvo spomínaných objektov a aj ich rýchlosť rastie spolu so stupňovaním rytmu pesničky, takže tá skutočná sranda začne až trošku neskôr, nie hneď po spustení Beat Saber od vývojárskeho štúdia Hyperbolic Magnetism.
Ako píše CzechCrunch, na tejto netradičnej VR hre momentálne ešte stále pracujú, a to už od roku 2016, čo im však nebránilo v tom, aby posunuli krátku video ukážku, čo od nej asi tak môžeme očakávať. Tá sa len pred niekoľkými dňami objavila na sociálnej sieti Twitter a za tento krátky čas dokázala nazbierať cez 350 000 videní, čo znamená, že môže mať pred sebou podobne ružovú budúcnosť, ako mal ich starší herný titul Chameleon Run pre mobilné zariadenia.
Profík z hudobného priemyslu
Za hudbou, ktorú má hráč Beat Saber k dispozícii, stojí ostrieľaný producent Jaroslav Beck, čiže netreba mať absolútne žiadne obavy zo slabej kvality audia. Ide totiž o jeden zo základných elementov tohto pripravovaného VR titulu pre HTC Vive a Oculus Rift (neskôr zrejme i PS4), pretože sa v ňom takmer všetko točí okolo zmeny rytmu aktuálne hranej pesničky. Prečo ale slovíčko takmer?
Sekanie objektov s virtuálnymi mečmi sprevádzajú i parádne vizuálne efekty, takže ak tieto dve vlastnosti hry skombinujete s nezanedbateľnými výhodami virtuálnej reality, zaručene sa od nej nebudete vedieť odtrhnúť. Dostupnosť je hlásená ešte na prvý štvrťrok 2018.
Working on new levels for @BeatSaber. This one is one of my favorites! 🙂 Use headphones. Music by @Sqeepo is excellent! #madewithunity #gamedev #indiedev #VR pic.twitter.com/63ZKsOb1gM
— Jan „Split“ Ilavsky (@Split82) January 19, 2018
Vypada to veľmi zaujimavo .. Držím palce.