Webové stránky neboli vždy nejak zvlášť nápadné vo svojej snahe bojovať proti ad blockerom, no výskumníci z univerzity v Iowe a UC Riverside zistili, že až 30,5 % tých najobľúbenejších stránok má opatrenia na zamedzenie blokovania reklám.
Mnohé z týchto stránok používajú rôzne metódy, ktoré si bežní smrteľníci nevšimnú. Tieto stránky používajú skripty na zobrazenie „bait“ obsahu, teda akejsi návnady, ktorý oklame všetky ad blocky. Neskôr stránku opäť načíta už s reklamami, ktoré adblocker nezachytil.
Čísla zrejme budú rásť
Smutným faktom však je aj to, že predošlé prieskumy zistili, že iba 5 % najobľúbenejších stránok používalo takéto metódy, čo znamená, že môžeme počítať s opätovným nárastom percenta stránok, ktoré sa snažia vyhnúť blokovaniu reklám, ako len to ide.
Na mačku a myš sa však môžu zahrať aj vývojári ad blockov. Môžu napríklad pozmeniť ich Javascript na oklamanie anti-ad blockových systémov alebo na odhalenie a následne odmietanie blocknutia spomínaného bait obsahu.
Každá minca má však dve strany. Ad blocky môžu položiť niektoré stránky, ktoré potrebujú peniaze na prevádzku, ale zase môžu znížiť množstvo otravných reklám, čím demotivujú ostatných, ktorí majú na nejakú otravnú reklamu nápad.