Renomovaná spoločnosť Ericsson každoročne zostavuje výročnú správu o trendoch, v ktorej skúma budúcnosť z pohľadu tzv. early adopters, používateľov, ktorí sa ako prví zaujímajú o najnovšie technológie.
Tohtoročná výročná správa je už siedmou v poradí, ktoré Ericsson zverejňuje ku koncu roka. Zo správy vyplýva, že sa moderné technológie poľudšťujú. Čo to znamená, zistíte v riadkoch nižšie, v ktorých Ericsson zhrnul TOP 10 najhorúcejších spotrebiteľských trendov v technologickom priemysle pre rok 2018.
Trendy poukazujú na zmenu paradigmy, pretože spotrebitelia očakávajú, že digitálne technológie budú čoraz viac fungovať v súlade s ľudskými potrebami. Okrem hlasu a dotyku sa na komunikáciu spotrebiteľov so zariadeniami budú využívať aj reč tela, výraz tváre a intonácia, čo uľahčí adaptáciu na neustále sa zrýchľujúce tempo technologických zmien.
TOP 10 trendov
#1. Naše telo je užívateľské rozhranie: Viac ako polovica súčasných používateľov inteligentných hlasových asistentov verí, že na komunikáciu s technickými zariadeniami budeme používať reč tela, výraz tváre, intonáciu a dotyk, akoby to boli ľudia. Približne 2 z 3 používateľov sa domnievajú, že sa tak stane už v priebehu 3 rokov.
#2. Rozšírený sluch (Augmented Hearing): 63 percent spotrebiteľov by chcelo slúchadlá, ktoré prekladajú počuté z cudzieho jazyka v reálnom čase. 52 percent by rado eliminovalo chrápanie člena rodiny.
#3. Veční nováčikovia: 30 percent používateľov tvrdí, že nové technológie im znemožňujú udržať si svoje zručnosti aktuálne. Zároveň nás to však robí okamžitými odborníkmi. 46 percent respondentov hovorí, že internet im umožňuje učiť sa, ale aj zabúdať nové schopnosti rýchlejšie než kedykoľvek predtým.
#4. Vysielanie na sociálnych médiách: Sociálne médiá sú zaplavené obsahom z tradičných médií. Polovica spotrebiteľov však tvrdí, že umelá inteligencia (AI) by mohla slúžiť na kontrolu informácií, uverejnených na sociálnych sieťach.
#5. Inteligentná reklama: Reklamy sa môžu stať príliš inteligentnými. Viac ako polovica používateľov rozšírenej reality (AR)/virtuálnej reality (VR) si myslí, že reklamy sa stanú takými realistickými, že nakoniec nahradia samotné produkty.
#6. Nadprirodzená komunikácia: 50 percent respondentov je presvedčených, že neschopnosť rozlíšiť medzi človekom a strojom je desivá. 40 percent by vystrašil smartfón, ktorý by reagoval na ich náladu.
#7. Spoločnosť voľného času: 32 percent študentov a pracujúcich si myslí, že na to, aby viedli zmysluplný život, nepotrebujú pracovať. 40 percent uviedlo, že by chceli robota, ktorý pracuje a zarába, čím im poskytuje voľný čas.
#8. Vstúpte do fotografie: Predstavte si, že budete môcť vstúpiť do fotografie a opäť prežiť spomienku. 3 zo 4 respondentov sa domnievajú, že už o 5 rokov budú používať virtuálnu realitu na prechádzky po fotografiách urobených smartfónom.
#9. Nad strechami mesta: Mestské ulice môžu byť zablokované dopravou, ale obloha zostane voľná. 39 percent používateľov si myslí, že ich mesto potrebuje dopravnú sieť pre drony a lietajúce vozidlá. Ale takmer rovnaký počet sa obáva, že im dron spadne na hlavu.
#10. Budúcnosť na nabíjačke: Pripojený svet bude vyžadovať mobilné napájanie. Viac ako 80 percent respondentov sa domnieva, že už o päť rokov budeme mať veľkoobjemové batérie, ktoré skoncujú s obavami z vybitia mobilného zariadenia.
Prognózy v správe 10 najhorúcejších spotrebiteľských trendov pre rok 2018 sú založené na globálnych výskumných aktivitách spoločnosti Ericsson ConsumerLab za viac ako 22 rokov a čerpajú z údajov z online prieskumu pokročilých používateľov internetu.
Michael Björn, vedúci oddelenia výskumu hovorí:
„Vstupujeme do budúcnosti, v ktorej zariadenia nebudú mať tlačidlá a prepínače, ani ich nebude potrebné digitálne ovládať prostredníctvom vášho smartfónu. V skutočnosti to môže byť potrebná zmena, pretože pre ľudí by bolo náročné oboznámiť sa s novým používateľským rozhraním pre každé zariadenie, ktoré sa pripája k internetu vecí.“
„Dnes musíte poznať všetky komplikované podrobnosti o fungovaní zariadení, ktoré používate. Ale v budúcnosti budú tieto zariadenia poznať vás. Aby sa to stalo skutočnosťou, zariadenia musia byť schopné prenášať zložité dáta o interakcii s ľuďmi na spracovanie v cloude a reagovať intuitívne v priebehu milisekúnd, čím sa zvyšujú požiadavky na pripojenie ďalšej generácie.“
V budúcom roku 2018 sa určite máme na čo tešiť. Minimálne v technologickej oblasti.