Nórsky magazín DN (Dagens Næringsliv) tvrdí, že Tidal nemá dostatok peňazí na to, aby prežil celý rok 2018, čím necháva hlavy všetkých milovníkov vysoko kvalitného zvuku v smútku.
Fatálne straty?
Firma údajne v roku 2016 stratila až 44 miliónov USD, no hovorca za Tidal tvrdil portálu Engadget, že firma z roka na rok prosperuje a mala by rásť aj v nasledujúcom kalendárnom roku. Pokiaľ by sa stal presný opak, Tidal by donútil až 1,2 milióna odoberateľov hľadať si iného poskytovateľa.
Prečo?
„Prečo by to malo byť až také hrozné?“ Je otázka, ktorú si istotne mnohí z vás kladiete. Poskytovateľov kvalitného a bezchybného zvuku je málo a verte, že tých 1,2 milióna ľudí si na kvalitný zvuk naozaj potrpí.
Spotify ešte doposiaľ nezatlačil na pílu, aby nám priniesol bezchybný a vysokokvalitný zvuk, aj keď túto funkciu testoval už začiatkom tohto roka. Deezer spustil HiFi s 16-bitovou FLAC verziou svojho najpopulárnejšieho katalógu už v novembri, za rovnakú cenu, akú ponúka Tidal za svoj vysoko kvalitný zvuk. Ďalším dôležitým faktom je aj to, že Spotify ani Deezer nie sú dostupné v každej jednej krajine.
Prečo by však nórsky magazín tvrdil koniec pre Tidal, keď hovorca tvrdí presný opak? Možno nie je dostatok milovníkov vysoko kvalitného zvuku, alebo im to je jednoducho jedno. Ďalšou možnosťou je aj to, že jednoducho nie je dosť zákazníkov, ktorí by najradšej využívali služby Tidalu a namiesto toho sa obracajú na populárnejšie a známejšie služby ako je Apple, Amazon alebo Google.