Ari Nyyssönen je fínsky taxikár, ktorý už niekoľko rokov jazdí na svojej milovanej Tesla Model S. Počas tohto času najazdil úctyhodných 400 000 kilometrov, teda dosť na to, aby 10-krát obišiel Zem. Vzhľadom na kvalitu batérie, ktorú Tesla do svojho elektromobilu montuje však očakáva, že ďalších minimálne 600 000 kilometrov nebude žiaden problém.
Taxikár si Teslu pochvaľuje nie len na základe pomalej degradácie batérie, ale aj ohľadom jednoduchej údržby. V porovnaní s klasickým automobilom so spaľovacím alebo zážihovým motorom nemusíte myslieť na výmenu oleja, batérie, sviečok, filtrov, rozvodov ani ničoho iného.
Ari zobral svoju Teslu Model S s 85 kWh batériou po viac ako 400 000 najazdených kilometroch do servisu, kde mu auto z roku 2014 v rámci pravidelnej údržby zoservisovali. Technici vymenili elektromotor a skontrolovali batériu aby mohol jazdiť naďalej bezpečne. Na toto všetko sa vzťahovala záruka. Náš milý taxikár za takúto údržbu nezaplatil nič.
Ubudlo len 7 %
Tesla pri servise kontroluje aj stav batérie, aby odhalila prípadné zlyhania. Pán Nyyssönen bol veľmi rád, keď sa dozvedel, že batéria jeho Tesly má aj po 400 000 kilometroch 93 % pôvodnej kapacity. Stačí si spočítať, koľko peňazí by pri toľkých kilometroch išlo na benzín, výmenu oleja a iných rôznych súčiastok a razom je z Tesly vcelku výhodná kúpa.
Dostupnejší servis
Tesla plánuje zlepšiť svoju servisnú sieť o ďalších 350 mobilných servisných dodávok a 100 kamenných servisných centier, v ktorých nájde práce až 1 400 technikov. Celosvetovo tak bude prevádzkovať 250 kamenných servisov.
Reklama 🙁 🙁 🙁
Cena 60000€ za ušetrené palivo (5L na 100km ) 20 000 litrov X cena 🙂
Úspora ? no neviem kde je ?
Servis? Brzdy? Olej? vsetko si spocitaj a zistis, ze sa fakt oplati 🙂
Pozri si moj prispevok vyssie a ukaz aku ma vyhodu Tesla.
Ale, Robo, ty porovnávaš črep so serióznym autom. Nemáš auto za 50-100k a nik ťa doň ani nenúti, ale pre tých, čo majú auto za tú cenu, môže byť Tesla super kšeft.
Ten, čo jazdí 5 km do práce na 1000 € jazdenom aute, si myslí, že jeho kolega, čo tam jazdí na 6000 € bicykli, je dement. Jeden bude mať protézy bedrových kĺbov a druhý stehná na celé dvere.
Ty chudak, nacom jazdis za 5 litrov na trojkolke? priemerna spotreba bezneho auto je cca 7 az 7,5 litra. A zabudol si pripocitat cenu za vymenu oleja v motore, v prevodovke, vymena turba, vstrekovacov alebo sviecok, Po 400000 je bezny benzinovy motor na totalny odpis lebo zere viac oleja ako benzinu. Turbodiesel sa zacne pasovat z vaznymi problemami okolo turba, DpF filtra, comomon rial cerpadla a nadmernym dymenim, cena za opravu cca 40% mozno aj viac … za cenu noveho auta.
Otazne je ci vydrzi ta bateria este aspon dalsich 400000km . Ak ano tak spalovacie motory na svete uz mozeme pochovat.
ešte nezabudni pripočítať cenu 500 kg bateriek za 45 000 € každých 4-5 rokov. Poteší.
Tie batérie vydržia, keď je kvalitná nabijacia elektronika a keď sa chybné články vo výrobe vyradia.
10 rokov používaný, prvých 5 zneužívaný notebook, buď bol úplne vybitý, alebo stále zapojený, či denne viac ráz cyklovaný – origo batéria stále 50-60%.
Li-Ion máš tak na 7 rokov alebo 500-2000 cyklov a ani vtedy neprídu škriatkovia, čo po skontrolovaní údajov vezmú batériu na plecia a zdupkajú, ale stále môžeš mať funkčnú batériu 40-80%. Nie je tam pevný strop, ale sú šťastné a vadné kusy, čo v prípade takej Tesly bude asi menší rozptyl ako v notebookoch, do ktorých inštalujú aj nie úplne bezchybné články.
Rovnako nie je jedno, aký vybíjací prúd pripadá na jeden článok – v prípade mobilu na plný výkon obrovský, v prípade Tesly rozložený medzi viac paralelných a sériových článkov.
Nie je chudák, ale normálne rozmýšľajúci človek. Ak kúpim teslu za 70 000€ a ak aj k tomu nerátam nabíjanie (čo však musím, či už doma alebo platiť greenway), tak klasické auto povedzme Tucson kúpim za 20 000€ (so zľavou od predajcu) vo full výbave. Ročne nech najazdím povedzme 20 000km, to je približne 1,2€ za pohonné hmoty a teda prejazdí 15000€. To znamená, že za rozdiel 50 000€ jazdí 33 rokov zdarma!!! Vážení servis Tesly nie je zdarma, cena je okolo 600€ raz ročne, vysoká havarijná poistka a nabíjanie na greenway vychádza mesačne okolo 100€. Tak kde je konečne tá úspora. Čo sa týka ekológie – normálne (rozumejte ekonomicky zmýšľajúci človek) nemá nad čím rozmýšľať – ak mi niekto preplatí rozdiel, tak idem do elektromobilu, ak nie tak tu neotravujte s neúspešnými konceptmi (elektromobil sa nedokáže presadiť odkedy vznikol – a to bol skôr ako auto so spaľovacím motorom.).
Ale on nejazdi 20000 km rocne! Prave pri takychto profesiach su elektromobili vyhodne a my by sme si mali brat priklad. Taxi, posta, zasielky, rozvoz tovaru, zasobovanie.
Ale nie s predraženou Teslou…
Áno, je to reklama. Životnosť baterky nezávisí od počtu najazdených km, ale od rokov používania.
Stále ide o baterky na Li základe, tak ako u mobilov. Akú bude mať kapacitu tá baterka po 4-5 rokoch, je jedno či budeš telefonovať v kuse, alebo len 6 hodín denne.
Zivotnost baterky sa pocita na zaklade vybijacich/nabijacich cyklov, takze sa mylis.
ked sa tesla bude predavat v takych mnozstvach ako ten hyunday tak si isto nekupim hyunday.DDD ale sorry nic proti zasadovosti fajnsmekrovDDD
Nepoznam nikoho kto kupuje auto podla poctu predanych kusov. „Mato“ pise o navratnosti aut Tesla a ta je nulova.
„Náš taxikár“ zo Suomi si kúpil v roku 2014 TESLU S. Za tú dobu najazdil 400 000 km ???
a teraz matematika:
2017 – 2014 = 3 .dajme tomu, ze ju kupil v juni 2014, čiže ju má 3 a pol roka, to je:
3 × 365 + 180 = 1275 dní.
400 000km ÷ 1275 = 314 km / den !!!!! ,teda bud je to nepodarená reklama, alebo ten taxikár v tej TESLE aj býva 🙂
Co ak sa striedaju dvaja? Na to si nemyslel?
To je fakt, tiež som v Paríži takých poznal…. jeden bol z Indie a druhý z Bangladéža…. ale ajtak na Teslu nezarobili 🙂
Ahoj Mi Ke,
toto by som neriešil. Pracoval som v značkovom servise Honda a mali sme zákazníka ktorý spravil na Civicu 1,4 benzín za tri roky 550 000 km. A mal pôvodný motor, a len pravidelnú údržbu. Jeho rekord bol servisná prehliadka v pondelok a v ten istý týždeň v piatok ďalšia. To sa menil olej ešte po 10 000 km. Neviem ako to spravil ale je to fakt.
Mi Ke v vlastnej skúsenosti ti viem povedať že na taxíku sa dá úplne v pohode urobiť aj viac ako 300km denne a to jazdíš iba v meste
videl som rocny VW Passat co mal 270 000 km
Tu v SR v malom okresnom meste je 150-200 km slabý deň, 200-350 bežný deň, počas festivalov/jarmokov aj cez 500km, jazda výlučne len v meste cez 400km.
Určite má zamestnancov, v práci sú nútení „bývať“ iba Slováci (napr. nezákonné 24h zmeny v taxi 3x do týždňa, pričom oficiálne sú hlásení na menej ako 10h týždenne – aby zamestnávateľ nemusel platiť socku – za to im však mohol vyčítať, že za nich platí „vysoké odvody“ popri mzde do vačku 3 – 4,50/hod. netto).
Jazdil som dávnejšie s 1 obchodným zástupcom pre autodoplnky, 7:00 – 16:00, bezmála 450 km aj s (pol)hodinovou pauzou, 10 obcí, 15 zastávok (áno, so škaredou priemernou rýchlosťou, nie je to výmysel).
Som veľký zástanca elektromobilov.
Ale Tesla je len predražená imidžovka. Poďme trošku počítať:
Nová Tesla: cca 90 000 Eur
Nová Dacia Logan s klímou: cca 8 500 Eur
Mam na Dacii najazdených 280 000 km s pôvodným motorom. Podľa tohto by Tesla mala vydržať 2 800 000 km. Prečo potom menili motor?
Motor v Tesle ma 270 kw a priemerne dáva 19 kw (údaj z foto v článku), takže je zaťažovaný na menej ako 10%. A životnosť 400 000 km. To je kvalita?
Taxikári na slovensku ktorý majú Logana v pohode najazdia 500 – 600 000 km.
Ak niekto začne kritizovať, tak nech pokojne príde ku mne na Tesle a budeme porovnávať.
Ťahal som príves o hmotnosti 2T , Logan ma 1,1T – takže Tesla musi min 4T – veď váži 2T. Podľa ceny by mala 20T
Logan ide v pohode na poli v 30 cm mokrom snehu – dá Tesla 10-krát viac? Pozriem si to.
A tá ekológia je tiež otázna. Ako sa vyrába elektina? V uholných alebo akých elektrárniach.
Čo bude zo starými baterkami ?
Do 200 000 km pravidelný servis v Dacii. Každých 30 000 km cca 200 Eur. Od 200 000 km si robím servis sám. Olej každých 15 000km s filtrami 35 Eur. Každých 100 000 km rozvody – raz Dacia 200 Eur potom doma 45 Eur. Pri 250 000 km zapalovacia cievka – 30 Eur.
Brzdy a pneu nepočítam to musí meniť aj majiteľ na Tesle. A budu určite drahšie.
Takže spolu 1 650 Eur.
Palivo na 280 000km pri spotrebe 6,8l a cene 1,3Eur – cca 25 000 Eur
Spolu s cenou auta náklady na 280 000 km – cca 35 000 Eur.
Tesla:
cena 90 000 Eur + elektrika na 400 000 km (cennik VSE 0,0434 kwh najnižšia tarifa) cca 3 300 Eur.
Spolu – 93 300 Eur
Ešte raz sa pýtam, kde je tá výhoda?
vyber vsetku vybavu tesly a cena bude ovela nizsia… porovnavaj vybavu napr audi za tu istu cenu ako ma tato tesla a si na rovnakej cene…
Mas pravdu, ale pokial by spravili elektromobil s 70kw motorom a dojazdom real 200 km v cene 25 t . tak by to bolo super. Vacsina ludi robi rocne 10-15 t km a nato staci ten dojazd. Len na tom aute by nebol zisk 60% ale mozno len 10% a o tom to je.
eGolf? Renault Zoe? (aj takto pred rokom)
Výhoda je v tom že keď nemáš na lepšie auto aj Dácia je dobrá. Máš porovnávať s BMW 7 a Audi A8, nie s dáciou.
Máš pravdu aj BMW 7 a Audi A8, je len predražená imidžovka.
Viem, image je pre niekoho viac ako funkčnosť.
To čo som napísal je pravda. Ak si kúpim auto 10x drahšie, logicky chcem od neho 10x viac.
Príď a porovnáme, najviac sa teším na ten sneh:
Ak niekto začne kritizovať, tak nech pokojne príde ku mne a budeme porovnávať.
Ťahal som príves o hmotnosti 2T , Logan ma 1,1T – takže Tesla musi min 4T – veď váži 2T. Podľa ceny by mala 20T
Logan ide v pohode na poli v 30 cm mokrom snehu – dá Tesla 10-krát viac? Pozriem si to.
Toto je ale logika. Podľa mňa ten príves by stačilo utiahnuť aj presne taký istý, ale v tomto prípade je hmotnosť jazdnej súpravy limitovaná typovým schválením, takže áno, bod pre Daciu.
A čo bezpečnosť a komfort, ty image? Oproti Loganu je Fabia 1 vlastne Formula 1. Logan sa kymáca, pláva na nerovnostiach. S Loganom by som sa na sneh netešil, má nebezpečnú zadnú nápravu, ktorá sa aj za mokra kedykoľvek odlepí od vozovky. Obyčajný záchranný manéver ručnou brzdou môže byť v prípade Logana posledným ortieľom – odlepí sa, vyhodí zadok úplne neuveriteľne, následne sa síce chytí, ale po tento moment nulová kontrola.
Zarátaj do servisných nákladov aj výmenu/renováciu minimálne sedadla vodiča, nakoľko v Logane netreba ani 200 tis. kilometrov, aby ťa začala rýpať kostra toho sedadla do chrbta. Porucha ventilácie interiéru vyžaduje demontáž palubnej dosky. Zarátaj ušlý zisk, keď musíš vymeniť páčku smeroviek, opraviť nefunkčné otváranie dverí a to hocikedy bez varovania.
Čo sa týka 30 cm mokrého snehu na poli, Tesla S nie je stavaná pre pole, rovnako ako Logan nie je stavaný na mokrý kruhový objazd. Lenže v Tesle majú aj SUV.
Ale o zimnej jazde vieš asi viac ako všetci Fíni dohromady, že, lebo článok je o Fínskom taxikárovi.
Pre Fínov odchovaných na ľade a Volve je Tesla dosť dobrá, ale truhlíci odchovaní na Lade a Volge vedia asi lepšie. To, že sa tlačia ceny dole tým, že pokladničné bloky sa dávajú keď, tak len zo strachu, že STK sa vybavuje za bakšiš a pneu cez Bazoš, že práca zamestnancov nie je vážená, ale braná ako samozrejmosť – nízka kúpyschopnosť, to je dôvodom, že sme sa naučili uspokojiť s Loganom.
Ani pepper steak neplnia eidamom a lacnou hydinovou šunkou, ale na rozdiel od cordon bleu to ani nepotrebuje!
OOO
TESLA je len docasne riesenie pohonu aut,kym pridu auta na vodikovy pohon,v ktorych sa pouzije elektricka technologia aku ma Tesla. Teraz Tesla len znecistuje zivotne prostredie.
Prosim ta, ako sa vyraba vodik?
Pokial viem treba k tomu elektricku energiu… a ta sa vyraba v elektrniach. A tie budu znecistovat aj pri vodiku.
Takze je to rovnake riesenie pre prirodu.
Jedine co sa zmeni, je ulozenie energie… z baterky do vodika.
VIAC STUDOVST,MENEJ PIST BLBOSTI NA TOPKY
Dal som ti otazku, tak odpovedaj… inac robis len toto: PISES BLBOSTI… diskusia o tom aby sa ludia viac dozvedeli. Nie len napisat toto je zle, napis aj riesenie. Poukazal som na to co si napisal: „Teraz Tesla len znecistuje zivotne prostredie.“
Ale stale neviem ako chces vyrabat ten vodik, bez pouzitia elektrickej energie.
no lenže dámi a páni u batérie absolútne nerozhoduje počet najazdených km… to iba u elektromotora, ktorý museli samorejme vymeniť už 😀 u batérie sa počíta vek, tam je šum a fuk či prejdete 20 000km alebo 400 000km… za 5-10rokov Vám batéria chcípne tak či tak 🙂 to isté máte na svojej autobatérií v aute či v obyčajnom mobile, batéria jedoducho stráca kapacitu každým rokom…
tak uplne nesuhlasim ze ide len o vek… ide skor o pocet nabijanych cyklov… ked si zoberies ze na jedno nabitie da tesla myslim ze do 500km je to uz minimálne 800x nabijaní a to je už slušné. skús to so svojim notebookum 800x ho vybiť a nabiť koľko ti udrzí baterka oproti novému stavu z povodnej výdrže 3-4 hodin sa dostaneš tak na 30-40 minut to je fakt. V mojom starom Volve som mal akumulator od kupy vozidla v predajni (dnes ma auto 16 rokov) a aku som ešte nemenil.
Nezabudajte ale, ze uspora nieje len na palive a servise, ten taxikar usetril nemale peniaze na mytach, na cestnej dani, ktora sa v pripade elektromobilov neplati, urcite ju ziskal so statnou dotaciou, ktora v pripade skandinavskych krajin je radovo niekolko desiatok percent z ceny, nabijanie zadarmo na volne pristupnych parkoviskach a v neposlednom rade je tu uspora na case, pretoze tieto auta mozu vyuzivat autobusove pruhy, ktore aj v case dopravnej zapchy su volne…sice vychadzam zo situacie v Norsku, ale Finsko na tom bude urcite velmi podobne…takze tomu taxikarovi sa urcite vyplatila…no so Slovenskym taxikarom to porovnavat nejde, su tu diametralne odlisne podmienky…