Gigant sa rozhodol, že investuje do vývoja netradičných akumulátorov pre elektromobily. Finančným balíčkom hodlá podporiť ambiciózny startup z USA, ktorý tvrdí, že ich kúsok má až niekoľkonásobne väčšiu kapacitu ako tie súčasné.
Tým však nie je myslený nový Roadster z dielne Tesly (cez 1 000 km dojazd), pretože ten s najväčšou pravdepodobnosťou vybavili taktiež novou, prelomovou batériou. Elon Musk nám ale zatiaľ neodhalil žiadne bližšie informácie, takže tu stále hovoríme iba o obyčajných domnienkach.
Spomínaná investícia BMW poputuje do rúk spoločnosti Solid Power, ktorá vďaka nej vytvorí pre ťažkú váhu z Nemecka špeciálne batérie s pevným skupenstvom, čo znamená, že v útrobách nebude nič, čo by sa dalo označiť za tekuté. Takzvané „solid-state“ akumulátory totiž tvoria ako pevné elektródy, tak aj pevný elektrolyt.
„Spolupráca s BMW je ďalšie potvrdenie, že inovácie súvisiace so solid-state batériami budú pokračovať vo vylepšovaní elektrických vozidiel. Hľadíme do budúcnosti, aby sme spolu s BMW posunuli limity vývoja okolo batérií pre EV.“
BMW invests in solid-state batteries with ‚2-3X‘ energy capacity for next-gen electric cars https://t.co/qjfvJWJDlY pic.twitter.com/wXeoWiG0h3
— Electrek.Co (@ElectrekCo) December 18, 2017
„Spoločnosť tvrdí, že dosiahla prielom tým, že začlenila vysokokapacitnú lítiovo-kovovú anódu do lítiových batérií – čím vytvorila bunku s pevným skupenstvom a s 2 – 3x väčšou energetickou kapacitou ako pri konvenčnej li-ion,“ píše Electrek, čiže zvládnu približne 1 500 km. Kedy sa ale niečo také dostane medzi spotrebiteľov?
Žeby 2020?
Opäť sa zrejme všetko točí okolo magického roku 2020, na ktorý (respektíve +/- jeden rok) ohlásilo viacero špičiek z automobilového priemyslu príchod vlastného portfólia elektromobilov. Nedávno tak navyše spravila aj japonská špička Toyota, pričom tá hodlá podporiť vývoj vlastných akumulátorov sumou vo výške závratných 13 miliárd dolárov.