Zatiaľ, čo ju niektorí považujú za nafúknutú bublinu, ktorá onedlho praskne, nájdu sa aj takí, ktorí sú pevnou súčasťou jej nesmierne oddaného kultu. Tak či tak, jedno treba uznať – inovácie, za akými stojí, menia celý automobilový priemysel. A nielen ten.
Preto Tesle patrí hodnotenie, aké ju v prestížnom rebríčku BrandZ dostalo až na samotný vrchol populárnych amerických značiek s tými najzásadnejšími inováciami, kde figuruje ako Apple, tak aj Facebook, Microsoft, Samsung alebo Amazon. Dôvodov je tu hneď viacero, no za jedným z tých hlavných stoja kapacity na uskutočňovanie takzvanej OTA aktualizácie softvéru amerických elektromobilov, čiže priamo cez vzduch.
„Tesla nielen, že vyrába produkty, ktoré napĺňajú túžbu zákazníkov po viac ohľaduplnejších vozidlách voči životnému prostrediu, vynašla aj úplne nový predajný model. Vybavuje svoje autá rôznymi jazdiacimi režimami a môže aktualizovať ich firmvér presne tak, ako ty aktualizuješ operačný systém v mobilnom telefóne. Toto všetko vytvorilo lojálnu základňu fanúšikov, ktorá pomáha značke rásť.“
Je aj hodnotná
Kontroverzná automobilka si okrem ocenenia za obrovský inovačný prínos pre tento svet vyslúžila ešte jednu nemalú pochvalu. Minulý rok obsadila v ďalšom z viacerých rebríčkov BrandZ, tentokrát s najhodnotnejšími automobilovými značkami, desiate miesto. Tento sa jej však podarilo obsadiť o dve priečky lepšie, čo znamená, že skončila na ôsmom, informuje web Teslarati.
Tesla takes #1 spot in list of most innovative brands in the US – https://t.co/XiFdPxdmRW pic.twitter.com/RYh90jtjxN
— TESLARATI (@Teslarati) November 28, 2017