Očakávania od situácie, ktorá mala nastať po spustení predbežných objednávok na novú desiatku, boli presne také isté ako dnešná realita. V USA musia čakať na svoju kúsok až niekoľko týždňov, čo znamená, že sa dočkajú až začiatkom decembra.
V nedostatku kusov iPhonu X majú prsty dva faktory – zlý odhad dopytu, za čím stojí samotný výrobca z Kalifornie, a viackrát spomínané komplikácie v dodávateľskom reťazci. Keďže ide o veľmi špeciálny model s veľmi špeciálnymi súčiastkami, od výrobcov jednotlivých komponentov či spoločností, ktoré zastrešujú montáž, sa vyžaduje aj špeciálny prístup.
V opačnom prípade by mohli po dodaní smartfónov zákazníkom vzniknúť problémy, aké postihli aj Samsung Galaxy Note7, a to Apple, samozrejme, nechce. Hektické prostredie má na kvalitu veľmi podceňovaný vplyv, preto si potenciálni zákazníci vo viacerých strategických krajinách musia teraz počkať 5 až 6 týždňov, aby vyrobili a dodali ich kúsok. Predaj desiatky pritom začína už 3. novembra.
Všetky dostupné zásoby boli vypredané len niekoľko minút po dnešnom spustení predbežných objednávok, čo sprevádzali aj menšie komplikácie so servermi Applu. Do e-shopov prišlo naraz obrovské množstvo nedočkavých zákazníkov.
iPhone X preorders were snapped up in a flash https://t.co/H2MSq1hpom pic.twitter.com/hmJyM6M5gO
— CNET (@CNET) October 27, 2017