Prichádzajúca éra obnoviteľných zdrojov energie otvára dvere ako výrobcom klasických osobných vozidiel, tak aj tým, ktorí zameriavajú pozornosť na takzvané UTV-čka. A avizovaná novinka od Nikola Motor je doslova ukážkovým príkladom.
O terénnom vozidle s názvom Nikola Zero síce vieme už dlhšie, americký výrobca však v uplynulých dňoch zverejnil aktualizovaný zoznam technických špecifikácií, a to vrátane parádnych renderov. Okrem plne elektrického pohonu je v ponuke 4×4, zvýšená odolnosť voči vode (certifikácia podľa normy IP67), náklad bezpečnostných technológií, aké obvykle ponúkajú drahšie športové kúsky, a aj celkom obdivuhodný výkon.
Nikola Motor releases unbelievable specs for its all-electric off-road vehicle https://t.co/66zNl7A4av pic.twitter.com/BJ0zixMgtV
— Electrek.Co (@ElectrekCo) August 16, 2017
Z nuly na necelú stovky vraj dokáže zrýchliť iba za 3,9 sekundy. Na výber budú až dve rôzne vybavené verzie, pričom slabšia dostane 415 a tá silnejšia až 555 koní. Pohon v oboch prípadoch zabezpečujú štyri elektromotory.
Očakávané UTV ponesie otvorenú karosériu a z niektorých uhľov pohľadu pripomína klasické štvorkolky na fosílne palivá. Interiér skrýva dva zobrazovacie panely. 10-palcový s dotykovými kapacitami umiestnili medzi šoféra a spolujazdca, 7-palcový zase informuje o rýchlosti alebo zostávajúcej energii, čiže sa nachádza priamo za volantom.
Tri rôzne kapacity
Prísun elektrickej energie zabezpečia tri rôzne akumulátory. Zákazník dostane na výber zo 75 kWh, 100 kWh alebo až 125 kWh možnosti, ktorá by mala v teréne vydržať po plnom nabití okolo tých 320 kilometrov. Samozrejme, pri zapnutom offroad (4×4) režime.
Cenovka základnej verzie Nikola Zero dosiahne sumu 35-tisíc dolárov, čo zákazníci pocítia aj na samotnej výbave alebo výkone. Okrem nižšieho počtu koní budú ochudobnení o spomínané bezpečnostné technológie a systémy, ako je napríklad ABS, a tiež o 4 kW solárny panel, vnútorné LED osvetlenie, predné sklo, zabudované kamery či štvorročnú záruku.
Výrobca Nikola Motor navyše tvrdí, že ak niekto chce, môže si poskladať takú výbavu, ktorá mu umožní v niektorých krajinách jazdiť po bežných cestách, ako keby vlastní klasické osobné auto. Testovacie jazdy by mali začať niekedy v decembri a objednávky spustia začiatkom budúceho roka.